جایزه ملی کتاب سال جوانان

برترین پدید آورندگان جوان حوزه فرهنگ نوشتاری

جشن پایانی نخستین دوره جایزه بزرگ کتاب سال جوانان کشور با رویکرد فرهنگی و معرفی نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان برتر جوان زیر ۲۹ سال در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این آیین که با حضور تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان عصر پنجشنبه 28 شهریور برگزار شد، دبیر و پایه گذار کتاب سال جوانان کشور گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار به چاپ رسیده بودند که بررسی و ارزیابی کتب رسیده در موضوعات دهگانه رده بندی دیویی با همت خانه کتاب انجام پذیرفت.

میثم موحدفرد همچنین افزود: به دبیرخانه کتاب سال جوانان مجموعا یک هزار و ۳۴ عنوان از آثار پدید آورندگان جوان رسید که پس از دو مرحله غربالگری، مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در نخستین مرحله داوری و ارزیابی ۵۳ عنوان انتخاب شد و به مرحله دوم داوری راه یافت. در مرحله دوم داوری نیز ۱۰ عنوان برتر برگزیده شد که در اختتامیه نخستین دوره جایزه کتاب سال جوانان کشور ۱۰ نفر برگزیده و برتر موفق به دریافت جایزه و تندیس جشنواره شدند. همچنین در این ارتباط نیز از سوی داوران  ۱۵ اثر دیگر شایسته تقدیر شناخته شدند که در این آیین از آفرینندگان این آثار هم تقدیر شد.

گفتنی است در این آیین مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی و مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

همچنین در آیین از دبیران و اعضای سمن‌های جوانان برتر نیز تقدیر شد.

Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

© همه حقوق تارنما برای کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان است. طراحی و اجرا توسط الفبا وب

question